Crysis je pro mě nejlepším herním počinem roku 2007. A že mělo konkurenci, viz ostatní recenze! Zabodovalo u mě také díky příslibu do budoucna, toto univerzum určitě bude pokračovat a dočkáme se dalších hodin zábavné akce. Je plánována trilogie, nyní ale Budapešťské studio Cryteku vytvořilo samostatný přídavek Warhead o tom, co vlastně dělal seržant Psycho, když jsme v Crysis hráli za Nomada a Psycha neviděli od objevení zmrzlé lodi s útokem aliena až po závěr, kde nás s letadlem zachránil.
No, má to hoch krušné. Jeho hlavním úkolem ve Warhead je získat od Korejců kontajner, ve kterém je alien. K tomu mu pomáhá kromě operátorky na drátu i jeho starý známý pilot O'Neil, který měl původně být v týmu místo Nomada, ale nedal testy. Je tady trochu více příběhový element, emoce, animačky jsou delší a Psycho narozdíl od Nomada sundává i masku.
Kam se podívá? Tentokrát se pěkné přírody dočkáme ještě méně, sotva se rozkoukáme v nějaké džungli a v přístavu, ostrov částečně zamrzne a následují působivé ledové pláně projížděné vznášedlem, průchod údolím s druhým NanoSuit týmem, pak důlní komplex a nakonec se po projížďce na obrněném vlaku (super destrukční mise) dostaneme na letiště, kde to opravdu vře a kde je skvělá šířka mapy a tedy volnost postupu.
Alieni nastupují se zmrznutím, což je docela brzo, ale nevadí to. Souboje proti jejich monstrformám jsou obzvlášť dobré. Korejců tu jsou desítky, od běžných až po pořádně obrněné a ty s NanoSuity, a také bojují proti alienům. Novinkou je samopal vhodný do obou ruk najednou, granátomet, obrněný transportér a také EMP granáty na vyřazení NanoSuitů, které dokážou pořádně zatopit.
Z Crysis už bezpečně vím, na jaké nepřátele platí co, takže nějaké velké loadování se nekoná, rozhodně jsme zažil mnohem méně krizových situací. Možná to souvisí i s tím, že je prostě Warhead kratší. Čistého času 4,5 hodiny mi trvalo ho dohrát, to s animačkami, loadingy i opakovanými quickloady dělá jedno odpoledne. Když to tak ale vezmu, za těch 8 stovek to je vlastně příjemná koupě, protože kdybych nehrál jen single, MP v podobě Crysis Wars má určitě větší trvanlivost.
Co se týče vylepšení grafiky a optimalizace, tak to neposoudím, hraju na vše na minimální nastavení při cca 20FPS:-). Jinak SP i MP mají po 7GB, tak pozor! Údajně se mělo i AI vylepšit, mě se zdáli korejci proti NanoSuitskému Psychu prostě lamky, hrál jsem to ale na běžnou obtížnost.
Celkově to je poctivý datadisk, který se hraje stále skvěle, vypadá skvěle, zní skvěle, není co řešit!
Pozn.: Screenshoty na minimální nastaveního vše a v anglické verzi, češtinou jsem si fakt nechtěl zrušit zážitek.
Hodnocení:
Krátká odbočka Crysis se vším, co na něm mám rád.
85% (pouze pro singleplayer)
Klady:
Jako u Crysis: grafika, hratelnost, prostředí, nanosuit, příběh, monumentálnost, hudba, atmosféra
Zápory:
Jako u Crysis: náročnost na HW, AI Korejců, někomu se Alieni nemusí zamlouvat
Je to krátké
2. října 2008
Crysis Warhead: 5 hodin singlu navíc pro hru roku
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat