MezeraHrySeparátorHrySeparátorHrySeparátorHrySeparátorHrySeparátorHry

27. května 2008

Lost: Via Domus: mohlo to dopadnout hůře

24, Lost, Prison Break a Heroes. Tyto seriály sleduju a zapřísáhnul jsem se, že už nebudu sledovat další, protože bych na nic neměl čas... Mother, Earl, Californication prostě mají smůlu:-). Lost je díky tvůrců velké univerzum s obrovskou fanouškovskou základnou a hra tak dává perfektní smysl. Zhostíte se zde nového charakteru Elliota, který jaksi v Lostu celou dobu existoval a jeho vlastní příběh se tak napasoval na příběh a akce ostatních.

Přitažlivé je tedy, že potkáte postavy ze seriálu, s kterýma pokecáte nebo jinak zainteraktujete. Bohužel se do hry dostala sotva půlka charakterů, kde minimum má jejich původní hlas a navíc jejich grafické modely extra povedené nejsou (asi mě zhýčkaly obličeje v Crysis). Naopak skvělý pocit budete mít z lokací, které si můžete narozdíl od chvilkových střihů ze seriálu dosyta krásně prohlédnout.
Hlavně celá stanice The Swan (a.k.a. the Hatch) je super.

No a co hra? Je to taková akční adventura. Chodíte sem tam, vyhýbáte se nástraham (černý kouř třeba), kecáte s postavami, odkrýváte zahády, řešíte logické hádanky (dělitel voltáže). Specialitkou jsou flashbacky, kde si pomocí foťáku vybavujete klíčové věci z onoho momentu. V běžné hře je také foťák možné využít k focení různých důležitých věcí, za co pak dostanete bonusy v podobě artworků. Nesmím zapomenout zmínit stále dobré hudební motivy od seriálového skladatele.

Tak a pojďmě kritizovat. Pro maximální grafické nastavení je nutný moderní hardware, ani pak není grafika žádná sláva, dojem zachraňuje povedené ztvárnění stanic (do některých se dostanete pouze pokud budete opravdu pečliví). Hra je místy vyloženě debilní - nevíte co dělat nebo je hratelnost idiotská (procházení temných jeskyň, chůze s dynamitem, nekonečné zkoušení správného nastavení focení ve flashbacku). Zároveň žádné neherní sekvence ani seriálovské "v minulých dílech" nejde přeskočit. Těmito nedostatky se pak hra ze tří hodin natáhne sice na šest, ale i to je prostě slabota. Já jsem po dohrání aspoň ještě našel všechny skryté lokace a věci k vyfocení (můžete se kdykoliv vrátit do jakékoliv ze 7 epizod), ale delší trvanlivost hra nemá, opravdu leda tak ukazovat kamarádům stanice a postavy.

Hodnocení:

Lost: Via Domus je fajná dobrodružná hra s opravdu mnoha dobrými prvky, která je ale hotova hrozně rychle a neminulo ji mnoho chyb nebo snad i nedodělků. Pro fanoušky LOST to je ale skvělý doplněk, nutno říct drahý.
60%

Klady:
Spojení se seriálem