Need For Speed. Oh, zlatá jednička a trojka a její vylepšení čtyřka! V dalších dílech se totiž přešlo na EA styl "tak co přidáme a co odebereme?". Tak co se nám tu sešlo teď? NFS konečně vypadá docela reálně, žádna neonová noc. Máme tu docela velkou sbírku aut, kde tuning je opět často velmi nepřehledný, nicméně hlavní novinkou je velké využití ruční editace dílů a nastavení auta, která se opravdu projeví.
V tomto díle nepotřebujeme sbalit bejvalku ani ovládnout město, ale musíme se stát králem ulic... respektive králem závodů, které se jedou na tratích (je jich tu hodně a i reálné okruhy!) a ne v provozu ve městě jak v posledních dílech, takže žádnou policii nečekejte. K postupu kariérou potřebujete vyhrávávat jednotlivé závodní dny složené z několika závodů různých typů. Ty prošly lehkou obměnou, nyní tu máme drag (1/2 a 1/4 míle, wheelie - jízda po zadním), drift, grip (klasický závod, časovka nebo úsekové časové bodování) a speed challenge (dlouhé rychlé tratě, buď závod nebo součet rychlostí v checkpointech). EA klasicky dodali hře perfektní prezentaci všeho na obrazovce a v reproduktorech.
Co se nepovedlo? Jako bych to čekal, auta jezdí blbě. Není to taková katastrofa jak Colin McRae: DiRT (aneb tahání myšky za ocásek), ale hlavně ve vysokých rychlostech je řízení totální katastrofa, protože sensivita a dead zone na klávenici neexistují a bohužel volant tomu vůbec nepomůže (naopak je to ještě větší ekvilibristika). Vzhledem k přítomnosti destrukce pak nenasere nic víc než 10minutový závod zakončený 100 metrů před koncem nárazem do sloupu v 300km/h důsledkem idiotského ovládání. Bohužel jízdní model kazí celý dojem ze hry. Je pěkné, že při sběru podkladů pro hru se autoři projedou ve sporťácích, ale do hry jejich řízení převést nedokáží, tady je lze pouze odkázat na Gran Turismo:-/. Také chybí replay a protivníci jezdí divně, někdy jsou neskutečně rychlí a šikovní, někdy jsou nastavení na slabou úroveň, často bourají v totožných místech... a cheatujou:-)! Jako fanoušek NFS jsem ale single (docela dlouhý, sem tam těžký kvůli řízení a divným soupeřům) dohrál a ztracené hodiny to nebyly.
Hodnocení:
Moje jedenácté originální Need For Speed jsem jako fanoušek dohrál, kvůli nešťastnému jízdnímu modelu to ale někdy byla muka.
75%
Klady:
Konečně normálně vypadající grafika
Velká nabídka aut a stylingových dílů
Možnost funkčního tuningu aut
Chytlavost, vůle být street kingem
Dobrá prezentace pomocí DJe, střihových klipů, startovních koček, hudby, ...
Je to Need For Speed
Zápory:
Jízdní model úplně mimo (hlavně zatáčení v speed modu)
Nedodělaný booster pack
Konzolové menu
Nemožnost nastavit na auta blueprinty pro různé mody (nutnost resetu pro jiný mod)
30. května 2008
Need For Speed: ProStreet: světlé místo v sérii?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat