20. června 2008

F.E.A.R. Perseus Mandate: jen další strach?

F.E.A.R., skvělá akční hra, měla moc zajímavý a tajemný příběh, ve kterém bylo moc otázek. První datadisk Extraction Point na ně bohužel vůbec neodpověděl a ještě víc vše zamotal, takže jsem se v tom už vůbec neorientoval.
Sierra chtěla vydindat další penízky ze skvělé značky a tak přichází Perseus Mandate, který je prostě "další FEAR.", v dobrém i špatném smyslu. Příběh Perseus Mandate jsem už vůbec nepochytával, ale to je docela jedno, hra je postavená hlavně na mixu hustých akčních a hororových pasážích, takže hlavní je do všeho střílet a na konci vlézt do helikoptéry :-).











Co určitě vím je, že se děj odehrává paralerně s původní hrou (opět si užijete mega výbuchu komplexu;) a ovládáte jistého borce, který chudák zas neumí mluvit. Čekají vás noví nepřátelé, nové zbraně a stará známá hratelnost. Hrací doba je tak akorát, střídají se různá prostředí, některé vypadají hrozně (opět kanceláře, chodby, tunely), některá lépe, celkově je ale FEAR engine po těch pár letech překvapivě nic moc (nebo spíš až hnusný) na to, jak je na MAX náročný... a to swapování, které mimojiné upozorní na příchod nepřátel, je stále otravné. Jinak nepřátel tu je někdy dost najednou a jsou pořádně tuzí, často se tak zapotíte.









Velké plus dostanou tvůrci za infarktové lekací scény, hrůza toto;-), je to ale nejlepší a stále skvělý prvek celé série. Malým bonusem po dohrání jsou 3 přídavné speciální adrenalinové mise s obrovským počtem nepřátel a časovým limitem. Zvuková a hudební kulisa je opět výborná. Tak, co mi zůstalo v paměti? Moje infarkty při leknutí, skvělé utíkání před a bitva s robotem a hnusné šedé lokace...
Pozn.: screenshoty jsou lehce spoilerové, protože při souboji s 10 nepřáteli není na focení čas, naopak při "diváckých" scénách je:-).









Hodnocení:

Další několikahodinová variace na téma FEAR je povinností pro fanouška. Nečekat nic objevného! Pro ty ostatní: za 6 stovek máte buď Persea nebo původní FEAR v Gold edici s Extraction Pointem. Chce to Platinum, že :-)?
75%

Klady:
Noví nepřátelé
Nové zbraně
Pár pěkně vypadajících lokací
Infarktové lekací scény

Zápory:
Další zamotání příběhu
Noname hrdina
Stará hratelnost
Silně zastaralá grafika, přesto na MAX docela náročná
Swapování při procházení lokacemi a nahrávání nepřátel a skriptů
Některé odporně vypadající lokace


Žádné komentáře: