19. června 2008

Gears Of War: unikátní akce i na PC

Microsoftu na X360 docela chyběl killer titul. Gears Of War jím měl být. A povedlo se. Ostatní platformy tuto zvláštní 3rd person akci mohly po určitou dobu jen závidět. Naštěstí Epic Games a Microsoft jsou hodní a GoW pro naše PC převedli a ještě přidali bonusy navíc!

Jste Marcus a vycházíte z vězení... bývalý voják, co někdy něco posral a teď to musí napravit tím, že zastaví invazi hnusné rasy Locustů, kteří se vyrojili z podzemí planety Sera, která vypadá jako taková temnější Země, s obrovskými skalnatými pustinami a zvláštními městy s baráky v gotickém stylu. Celkově jsou lokace a grafické podání bombastické, projdete si rozsáhlá města s kostely, domy, továrnami, zahradami, náměstími, mosty, slumy, ale podíváte se také mimo města na venkovské sídlo nebo do podzemních tunelů Locustů. Často je hodně tma a pasáž ve městě v noci je super hororová;-). GoW používá zvláštní barevnou paletu a filtry, to spolu se skvělými lokacemi a krásnými efekty dodává hře prostě unikátní look. Na toto všechno navíc nepotřebujete extra nové železo! Teda ne že by moje screenshoty (ATI X1600) vypadaly nějak překrásně, to ne :-)









Samotný boj je specifický: postupujete (většinou se spolubojovníky) postupně mapou přes hory nepřátel, kde klíčovou roli obstarávají překážky - k jakémukoliv místu se můžete přikrčit a skrýt se tak před nepřátelskou střelbou, házet zpoza něj granáty, naslepo střílet, pohybovat se podél překážky, přeskočit ji nebo rychle přikrčeně přeběhnout k další. Překážky hojně využívají nepřátelé, kteří většinou jsou takový grunti, sem tam nějaké škaredé příšerky a speciální kategorií jsou pak bossové, jeden takový souboj je vyvrcholením celého aktu, který je exklusivně pro PC.









Takovým poznávacím znamením GoW je automatická puška Lancer, která má vepředu (místo bajonetu:-) motorovku. Ke zbraním se váže skvělá featurka: aktivní nabíjení. Vždy jsme zvyklí zmáčkout R a je hotovo. To není realistické, protože ve válce se ne vždy povede přebít rychle. Při přebíjení tak vidíte status bar, kde je vyznačeno normální přebití, skvělé přebití a špatné přebití (zaseknutí), v praxi tedy pro nejlepší výsledek zmáčknete R a pak R podruhé v tu chvíli, kdy je posunovátko na pozici skvělého přebití. Zdraví je také originální - když to moc schytáváte, uvidíte ikonku a musíte se schovat. Stejně vidíte i spolubojovníky, které můžete vrátit do boje, když jsou zranění. Specialitou je kooperativní single ve dvou. Nemá smysl už dále GoW popisovat, jedná se o celkově unikátní, velmi povedenou a audiovizuálně bombastickou akci!









P.S. Musím se přiznat, že na hry opravdu nemám nekonečně času, takže po nesčetných nepovedených pokusech jsem finálního bosse byl nucen zabít s pomocí traineru. Hrál jsem na nejlehčí obtížnost ze tří, někdy to je prostě dost těžká hra! (budu se opakovat, ale checkpoint savy jsou teď prostě všude, no :-/)









Hodnocení:
Na Gears Of War je krásné, že je prostě "jiné". Skvělá hra, co dodat.
85%

Klady:
Nezvyklé pojetí boje s krytím
Přidaný obsah oproti X360 verzi
Aktivní přebíjení
Lokace s boží architekturou
Filmové zpracování
Překvapivě nebolestivá HW náročnost

Zápory:
Checkpointové savy
Místy těžké už na nejlehčí obtížnost
Propojení s XLive (mazání savů!)


Žádné komentáře: