4. června 2008

Medal Of Honor: Airborne: tvrdý výsadkářův dopad

Medal Of Honor: Allied Assault znamená pro akční hry hodně. Legendární Omaha Beach je benchmarkem pro všechny atmosférické akce. Pokračování už tak revoluční nebyla, série už je snad až moc početná... poslední díl pro PC nese podtitul Airborne a hlavní motiv hry je jasný: vzdušné výsadky. Každá mise začíná výskokem z letadla a volným výběrem místa dopadu - ať už klidným mezi svými, nebo přímo do válečné řvavy. Samotný dopad můžete pozitivně nebo negativně ovlivnit, buď si tedy nabijete hubu a budete se dlouho vzpamatovávat, nebo přistanete bez ztráty kytičky a v momentě jste připraveni do akce. Když umřete, parašutujete se s dalším. Cílů mise je několik a jsou rozesety po mapě, variabilita postupuju je vítaná vlastnost.

Nepřátel je moc a je jich nekonečno, dokud nepřekonáte spawnpoint, grrr! Navíc často trpíte nedostatkem správných nábojů, protože zbraní velké množství. Plus si ale zaslouží jejich postupné levelování s různými výhodami (větší zásobník, přesnost atd.). Grafiku na mém počítači bych se nebál označit za odpudivou: nešly nastavit moc vysoké detaily a efekty, protože je hra hardwarově přehnaně náročná. Z referenčních screenshotů jsem ale zjistil, že i na nejlepší nastavení Airborne nevypadá pěkně. Hudba i zvuky jsou na vysoké úrovni, jak lze po dohrání vidět z bonusových making of, EA si dali na realistických zvucích hodně záležet. Airborne je prostě hodně rozporuplné, plusy a mínusy jsou jasné, v záplavě akčních her z konce roku 2007 bohužel patří do té horší půlky.









Hodnocení:

Nápad s výsadky jsem uvítal, prezentace hry je jakžtakž, zábavnost hry je slabší než v předchozích dílech nebo v sérii CoD. Postup misí kvůli respawnům je vyloženě debilní, někdy je těžké se vůbec strefit, a není tu quicksave. V těžké herní konkurenci posledního čtvrletí 2007 Airborne patří k tomu horšímu.
70%

Klady:
Skákání padákem
Více cest k cílům
Zbraně a jejich vylepšování
Je to Medal
Zdraví jako v Riddickovi
Jednoduché ovládání
Hudba a zvuky

Zápory:
Krátké (i na dnešní poměry stříleček)
Nekonečné hordy nepřátel, nutnost sám postupovat a překonat tak respawn, spolubojovníci sotva pomůžou
Míření
Neprůstřelní nazi elite
Hardwarová náročnost neodpovídá vzhledu
Savování checkpointy (v dnešní době konzolového hraní stříleček snad už povinnost?)
1.3 GB patch co se instaluje věčnost


Žádné komentáře: